fbpx

Osnažite imunitet zimi boravkom u prirodi i ostvarite ovih 12 dobrobiti

Tijekom zimskog perioda dani postaju kraći i noći dulje, više vremena provodimo u zatvorenim prostorima a manje se krećemo po vani, više nas privlače udobne dekice, tople čokolade  i skloniji smo „težoj“ prehrani koja će zagrijati naš organizam, a tu su i uživanja u blagdanskim trpezama…uf.

Znamo kako u konačnici sve to skupa može utjecati na naše kilograme, lošije raspoloženje, pa i na narušavanje zdravlja.

Osjećati se poletno i veselo, ojačanog imuniteta, zaštićeni od virusnih i bakterijskih upala – zaista svi priželjkujemo.

Jednostavno rješenje koje nam omogućuje oboje je boravak i aktivnosti u prirodi. Ostati fizički aktivan tijekom zimskog perioda vrlo je bitno. Osim toga, organizam ćete lakše prilagoditi na hladnoću ako ostajete fizički aktivni, te ćete zadržati dobru kondiciju i spremno dočekati proljeće.

Stoga vam preporučujemo neke od sljedećih aktivnosti koje ujedno osnažuju imunitet:

  • Ljekovita snaga šetnje prirodom – stručnjaci smatraju da je dovoljno samo 25 minuta šetnje svakog dana kontinuirano kroz dva mjeseca kako biste vidjeli rezultate. Počnite stoga već sada tijekom boravka u našim Camping Plitvicama.
  • Istraživanje, promatranje prirodnih znamenitosti i povezivanje s prirodom samo su neke od dodatnih vrijednosti koje nudimo jer smo okruženi prirodnim ljepotama, a i nalazimo se u neposrednoj blizini Nacionalnog park Plitvička jezera čije zimsko bajkovito lice svakako treba vidjeti iz prve ruke.
  • Birding je popularan izraz i disciplina koja označava promatranje ptica u njihovom prirodnom okruženju. Biti strpljiv, naučiti utišati um, promatrati i osluškivati (različit pjev ptica) budi u nama kvalitete koje smo možda zanemarili zbog pretjeranog korištenja tehnologije kojom smo svakodnevno okruženi.
  • Planinarenje je dobro ne samo radi prizora ljepota prirode, već i radi dobrobiti za kardiovaskularni sustav.
  • Trčanjem ili vježbanjem zimi (na otvorenom) ćete svakako ostvariti najviše dobrobiti. U našem kampu možete vježbati u tzv. teretani na otvorenom ili igralištu za košarku, a tu su i bogate ponude adrenalinskih aktivnosti naših partnera. Garantirana zabava za cijelu obitelj!  

Stoga svakako ne zaboravite uključiti djecu, ostale članove obitelji ili prijatelje u vanjske aktivnosti jer dobrobiti vrijede za sve. Ostvarite pri tom ovih 12 dobrobiti:

1. PUNIMO SE SVJEŽIM ZRAKOM

Svježi vanjski zrak je puno zdraviji za nas i naša pluća nego unutarnji grijani i suhi, a i mnogi štetni mikroorganizmi i alergeni ne mogu preživjeti na nižim temperaturama.

2. DIGITALNO SE DETOKSICIRAMO

Vanjske aktivnosti nam omogućuju i da se malo maknemo od sve te silne elektronike kojom smo okruženi, umirujemo um i resetiramo se.

3. POTIČE SE BOLJA PROIZVODNJA VITAMINA D

Boravak na dnevnoj sunčevoj svjetlosti potiče proizvodnju vitamina D koji štiti tijelo od mnogih bolesti, pa i raka.

4. BOLJE IZBACIVANJE TOKSINA IZ ORGANIZMA

Osim jačanja kapaciteta pluća zbog hladnijeg zraka prilikom boravka vani, pokrećemo našu prirodnu pumpu – limfni sustav koji je zadužen za izmjenu štetnih tvari i izbacivanje toksina iz organizma.

5. AKTIVIRA SE METABOLIZAM

Također se bolje aktivira metabolizam. Ovo je svakako dobra stvar ako uzmemo u obzir ugađanje samima sebi s toplom čokoladom i blagdanskim delicijama.

6. BRŽE SE TOPE KILOGRAMI

Aktiviraju se i masne stanice da pojačaju toplinu tijela stoga drugim riječima topite kilograme. A ako vas sama pomisao na zimu ili hladnoću podsjeća na drhtanje, znajte da tada dolazi do sagorijevanja i do 5 puta više kalorija nego kada mirujemo.

7. JAČE SE KRVOŽILNI SUSTAV

Hladnoća potiče sužavanje perifernih krvnih žila i ubrzava protok krvi kroz organizam čime se ustvari jača srce i krvožilni sustav te regulira krvni tlak.

8. SMANJUJE SE STRES

Osim što brže i efikasnije izbacujemo toksine iz tijela, vanjskim aktivnostima omogućujemo našem živčanom sustavu da lakše otpusti stres.

9. POBOLJŠAVA SE RASPOLOŽENJE

Nema više zimskog bluesa jer fizičke aktivnosti (na dnevnom svjetlu pogotovo) potiču lučenje kemikalija u mozgu poput serotonina ili dopamina koji imaju antistres efekt i podižu raspoloženje.

10. PODIŽEMO RAZINU ENERGIJU

I obična šetnja aktivirat će vaše tijelo koje će time proizvesti više energije.

11. POVEĆAVA SE KONCENTRACIJA I POBOLJŠAVA MEMORIJA

Zbog povećanja protoka krvi i bolje opskrbe kisikom, studije govore kako se boravkom na otvorenom poboljšavaju kognitivne funkcije, memorija i raspon pažnje za više od 20% (nakon samo sat vremena interakcije s prirodom).

12. POTIČEMO DJECU NA ZDRAVE NAVIKE

Poznato je da djeca koja više vremena provode na otvorenom imaju povećane vještine rješavanja problema odnosno kreativnog razmišljanja.

Rezervirajte već sada svoj termin u našim luksuznim mobilnim kućicama za smještaj tijekom zimskog perioda i provedite zimske praznike s nama, jer vrijeme provedeno u prirodi uopće nije izgubljeno vrijeme.